Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Więc, otrzymałem to pytanie kilka tygodni temu od pewnego czytelnika. Zapytał "Czy słonina jest pożywna?", na podstawie artykułu opublikowanego jakiś czas temu, w którym słonina została ogłoszona "jedną z 10 najbardziej odżywczych potraw na świecie".

Czy słonina wieprzowa jest pożywna? Co za wspaniałe pytanie, zważywszy na to, że pytano mnie o ten artykuł kilka razy, odkąd nabrał on rozmachu na portalach społecznościowych. Z tak przykuwającym uwagę tytułem, wiedziałem, że przyciągnie on wiele uwagi.

Czy dietetycy na całym świecie byli w błędzie? Czy ten artykuł jest prawdziwy? Pozwól mi się nim zająć.

Czy słonina wieprzowa jest pożywna? Podział jej zawartości odżywczej.
Czy słonina jest odżywcza? Zapytaj dietetyka
W Singapurze dietetycy zawsze ostrzegają klientów, aby zwracali uwagę na ilość pieczonego boczku wieprzowego, który spożywają. Jest to ulubiona potrawa miejscowa, z warstwami rozpływającej się w ustach słoniny przeplatanej chudym białkiem, zwieńczona chrupiącymi skwarkami wieprzowymi.

Dieta pudełkowa Poznań

Ta warstwa tłuszczu jest rzeczywiście wysoka w tłuszczach nasyconych.

Podczas gdy artykuł, o którym mowa, stwierdza, że 60% z nich jest korzystne tłuszcze jednonienasycone, tym dokładniejsza liczba jest rzeczywiście 45%, co jest dość blisko 42% tłuszczu wołowego.

To nie czyni go znacznie wyższym w tłuszczach jednonienasyconych niż tłuszcze wołowe.

Jednocześnie, jeśli chcesz dostać przebój jednonienasyconego tłuszczu, nie zapomnij porównać go z bardziej uznanymi olejami zdrowymi dla serca, takimi jak oliwa z oliwek.

Oliwa z oliwek zawiera 67% tłuszczów jednonienasyconych, a tylko 13% tłuszczów nasyconych. To o wiele więcej tłuszczów jednonienasyconych, z mniejszą ilością tłuszczów nasyconych niż 39% smalcu!  

Oliwa z oliwek jest wyższa w tłuszczach jednonienasyconych niż w słoninie wieprzowej
Dlatego American Heart Association nadal zaleca ograniczenie tłuszczów nasyconych do 5-6% dziennej dawki kalorycznej. Na dietę 2000 kalorii, która odpowiada 11-13g tłuszczów nasyconych dziennie, lub nieco więcej niż 2 łyżeczki warte tłuszczów nasyconych.

Jeśli chodzi o boczek wieprzowy, 45 gramów gotowanego boczku wieprzowego daje taką ilość nasyconej słoniny. Oczywiście zakładając, że tego dnia nie będziesz jadł żadnej innej formy tłuszczów nasyconych.

Jednak nasze diety są zazwyczaj zróżnicowane i różnią się z dnia na dzień. W innych rzeczach, które spożywamy, takich jak kurczak, ryba, mleko, ser, oliwa z oliwek, a nawet orzechy włoskie, będzie trochę tłuszczów nasyconych!

Kluczem nie jest myślenie: "Och, jak mam liczyć każdy kawałek nasyconego tłuszczu, który jem?". Nie ma mowy, żebym to zrobił!"

Pomyśl raczej: "Dobra, wiem, że 45 gramów boczku wieprzowego (około połowy wielkości dłoni), da mi cały tłuszcz nasycony, którego potrzebuję na ten dzień. Więc będę wybierał zdrowsze opcje przy innych posiłkach."

Wiedza to władza. Daje ci moc, abyś mógł decydować, co z nią zrobić - nie pozwól jej zmarnować!

Czy słonina wieprzowa jest pożywna? Rozumiem.
Czy słonina wieprzowa jest odżywcza? Zapytaj dietetyka
Czytając nagłówki badań, zawsze należy brać pod uwagę sposób, w jaki zostały one przeprowadzone. W tym przypadku, jak tłusta wieprzowina uzyskać wynik Nutritional Fitness z 73? Co w ogóle oznacza wynik Nutritional Fitness? Zrobiłem trochę kopania i znalazłem ten artykuł tutaj.

Zasadniczo, badacze chcieli znaleźć idealną żywność, która posiada wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne do zaspokojenia naszego codziennego zapotrzebowania na składniki odżywcze. Jest to jednak praktycznie niemożliwe - żaden pojedynczy pokarm nie dostarcza nam wszystkich składników odżywczych, których potrzebujemy dla zdrowia.

Zdecydowali się więc określić kombinację różnych produktów spożywczych, czyli koszyk produktów spożywczych, które zaspokoją nasze codzienne potrzeby żywieniowe.

Bez wątpienia istniało wiele takich koszyków z różnymi kombinacjami żywności obiecującymi zaspokojenie naszych codziennych potrzeb. Jako takie, naukowcy wybierali żywność, która występowała najczęściej w tych "idealnych" koszach kombinacji żywności.

Żywność, która występowała częściej w tych koszykach, uzyskała wyższy wynik Nutritional Fitness. 

napełnij swój koszyk odpowiednią mieszanką żywności dla zdrowia
Co nam to mówi? Mówi nam tylko, że słonina wieprzowa występowała bardzo często w wielu "idealnych" koszach z żywnością.

To nie mówi nam, co jeszcze jest w pożądanym koszyku z pokarmami zawierającymi słoninę. Nie mówi też nic o tym, jaki konkretny składnik odżywczy zawarty w słoninie pomaga nam w zaspokojeniu naszych codziennych potrzeb żywieniowych. Ani o tym, ile z nich potrzebujemy.

Z tego, co wiemy, tłuszcz wieprzowy może przyczynić się do zdrowej diety w postaci tłuszczów nasyconych, w małych ilościach!

Kilka ostatnich myśli
Wszyscy krzyczą, aby uzasadnić posiadanie trochę słoniny w codziennej diecie z powodu wyniku Nutritional Fitness, który jest podany. Czy jednocześnie starają się oni tak bardzo, aby włączyć inne produkty spożywcze do listy 10 najlepszych w ich diecie?

Wraz ze słoniną mamy lucjana, zieleninę buraczaną, boćwinę, nasiona dyni, nasiona szarańczy, flądrę, okonia oceanicznego, flaszowiec (jabłko-krem) i migdały na liście 10 najlepszych.

Nie pytaj mnie o słoninę, dopóki nie spróbujesz aktywnie włączyć jej do swojej diety! Zgaduję, że te inne produkty spożywcze z pierwszej dziesiątki nie są dalekie od idealnego koszyka, który może pomóc w zaspokojeniu Twoich codziennych potrzeb żywieniowych.

Zdrowe odżywianie się polega na zmniejszaniu ryzyka choroby. Niestety, nic tak naprawdę nie może zagwarantować, że będziesz wolny od chorób - jest po prostu zbyt wiele czynników wpływających na ich rozwój, takich jak styl życia, genetyka czy środowisko wokół ciebie.

Naukowcy stojący za tym badaniem mieli dobre intencje, aby odkryć idealne kombinacje żywności, które spełniają Twoje potrzeby zdrowotne. Ale wynik Nutritional Fitness zdezorientował ludzi do myślenia konkretnych żywności są zdrowe w samodzielny sposób.

Nie o to chodzi. Chodzi o to, że zdrowa dieta składa się z koszyka różnych rodzajów żywności. Może to obejmować niektóre "niezdrowe" produkty żywnościowe, takie jak słonina, co zostało wykazane w tym badaniu.

Więc idźcie, rozkoszujcie się przyjemnym jedzeniem z umiarem. Ale pamiętaj, im zdrowszy koszyk jedzenia, tym mniejsze ryzyko choroby.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę