Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Kanada ma nowy przewodnik żywieniowy (który od teraz będę nazywać CFG) i ludzie albo go uwielbiają albo nienawidzą! Wiele osób zadawało mi pytania na temat tego nowego dokumentu, więc zrobię co w mojej mocy, aby odpowiedzieć na jak najwięcej z nich!

(Chociaż możecie myśleć, że ta recenzja pojawia się z tygodniowym opóźnieniem, celowo chciałem poczekać, aby dokładniej ocenić i zastanowić się nad tym nowym dokumentem. Przez lata nauczyłem się, że mądrość polega na tym, by nie reagować odruchowo)!

Jeszcze dwie ważne uwagi:

    Nie zapominajcie, że jest to dopiero pierwsza faza dwufazowego wydania zestawu narzędzi, które zostaną udostępnione na CFG. Weźmy wszyscy głęboki oddech i poczekajmy na Health Canada by uwolnić wszystko zanim dostaniemy nasze gałązki w węźle! Proszę pamiętać, że są to moje/nasze opinie i nie odzwierciedlają opinii naszego zawodu zarejestrowanych dietetyków jako całości. Ponadto, ważne jest, aby zauważyć, że dietetycy nie piszą CFG - jesteśmy jednym z wielu interesariuszy, którzy przyczyniają się, ale nie piszą produkt końcowy, ani nie jesteśmy upoważnieni do głoszenia go albo.

Czy Kanada w ogóle potrzebuje przewodnika żywieniowego?

Odkąd Health Canada ogłosiło, że będzie aktualizować 12-letni CFG, rozgorzała debata na temat zasadności posiadania przewodnika żywieniowego w tak zróżnicowanym kulturowo kraju jak Kanada. To słuszne pytanie.

Jak podaje Health Canada na swojej stronie internetowej:

"przewodniki żywnościowe są podstawowymi narzędziami edukacyjnymi, które mają na celu pomóc ludziom w przestrzeganiu zdrowej diety".

Mają one pomóc w wyborze żywności, która poprawia stan zdrowia, spełnia wymagania dotyczące składników odżywczych i zmniejsza ryzyko chorób związanych z odżywianiem. Ogólnie rzecz biorąc, jest to OGÓLNE narzędzie dla OGÓLNEJ populacji. Nie jest to narzędzie SPECJALNE dla twojego specyficznego stylu życia lub problemów zdrowotnych.

Pozwolę sobie powtórzyć, że jest to próba wzięcia pod uwagę potrzeb 36 milionów Kanadyjczyków i za pomocą kilku prostych obrazków i słów, podsumowania tego, co *większość* z nas powinna robić. Jest to trochę skomplikowane. To jest niedopowiedzenie.

Nie wiedząc o tym, możesz codziennie odczuwać wpływ zaleceń zawartych w CFG, ponieważ są one wykorzystywane przy opracowywaniu programów szkolnych, opracowywaniu jadłospisów w licencjonowanych przedszkolach, zakładach poprawczych, szpitalach itd.

P.S. Jeśli jesteś miłośnikiem historii, koniecznie kliknij tutaj i przeczytaj więcej o postępie nadgodzin CFG, które po raz pierwszy zadebiutowały w lipcu 1942 roku podczas wojennych reglamentacji! Jeśli cokolwiek, będziesz miał kilka dobrych śmiechów!

Co nowego w wersji 2019 Canada's Food Guide?

Oto kilka kluczowych zmian i moja opinia na temat tych zmian też.

1. Transformacja cyfrowa. Ten przewodnik po żywności został zdigitalizowany i jest dostępny w przyjaznej dla urządzeń mobilnych aplikacji internetowej. Istnieje opcja drukowania kopii pdf, ale nie wierzę, że można zamówić kopie drukowane bezpośrednio (chyba że jest to zaplanowane na fazę drugą wydania?).

IMO: Jest to ogromny krok we właściwym kierunku, ponieważ większość z nas jest żonaty z naszych telefonów lub Internetu. Mam nadzieję, że w miarę jak badania i dowody zmieniają się w czasie, dokument może być łatwo aktualizowany. Ta wersja online pozwala również dowiedzieć się więcej o każdym aspekcie CFG, klikając na podtytuły i zdobywając praktyczne sugestie, aby pomóc wdrożyć konkretne zmiany w diecie (s).

2. Przemysł żywności i napojów nie siedział przy stole tym razem. Health Canada specjalnie stwierdził, że nie spotkały się z przedstawicielami przemysłu, jednak online konsultacje publiczne były otwarte dla wszystkich zainteresowanych stron, w tym przemysłu. (Więcej na ten temat można przeczytać tutaj). Podczas opracowywania ostatniej CFG w 2007 roku, około jedna czwarta komitetu doradczego składała się z korporacji, które skorzystałyby na tym, że ich produkty spożywcze zostałyby wyszczególnione w CFG.

IMO: Tak! Tak! Tak! Wiem, że to może boleć moich przyjaciół mleczarzy, hodowców jaj i hodowców bydła, ale proszę, nie znienawidźcie mnie! Narodowe narzędzie zdrowia musi spojrzeć na dowody bez wpływu przemysłu i firm, które istnieją, aby zmaksymalizować ich dolną linię, a nie zdrowie Kanadyjczyków. Nie myślcie, że jestem głupcem chociaż - jestem całkowicie świadomy, że przemysł i duże firmy karmić moją rodzinę i ja, ale z przewlekłych warunków zdrowotnych nękających nasze społeczeństwo na wszech czasów wysokich poziomach, musimy spojrzeć na sytuację z jak najmniejszym wpływem zewnętrznym, jak to możliwe.

Można by twierdzić, że dowody naukowe zostały już zmienione, ponieważ badania są często finansowane przez przemysł, ale przynajmniej Health Canada próbuje. Gdyby przemysł napojów był przy stole, napój z wyboru byłby pop. Just sayin'.

3. Woda jest w jako napój wyboru. Aby kontynuować na uwagę powyżej, woda jest zalecany napój i jeśli klikniesz dalej na dokumencie online, można przeczytać, że inne zdrowe opcje są sugerowane w tym niesłodzone herbaty, kawy, białe mleko i niesłodzone wzmocnione roślin napoje.

IMO: Hurra! Obraz szklanki z sokiem na ostatniej wersji CFG nie był poparty dowodami. Mam nadzieję/oczekuję, że druga faza wydania CFG będzie zawierać bardziej szczegółowe zalecenia dotyczące napojów, zwłaszcza dla niemowląt i dzieci. Jednakże, wytyczne dotyczące żywienia zdrowych niemowląt (od 6 miesięcy do dwóch lat) są nadal istotne i mają zastosowanie, które zalecają 2-3 filiżanki mleka krowiego dziennie dla dzieci, oprócz wody.

Kanadyjski Nowy Przewodnik Żywieniowy (Canada's New Food Guide) - Uczyń wodę swoim napojem z wyboru.

4. Zorientowany na obraz model talerza i koniec z grupami żywności. Czyż nie jest znane powiedzenie, że "obraz jest wart tysiąca słów?". Rozwiązanie czterech grup żywności (tj. pamiętaj o tęczy... owoce/warzywa, zboża, mięso/alternatywy i mleko/alternatywy) w bardziej zrozumiały obraz jest dużą zmianą w nowym CFG. Grupowanie żywności wydaje się być przede wszystkim oparte na mikro i makroelementach.

IMO: Dobra robota. Ta obrazowa reprezentacja, wykorzystująca prawdziwe jedzenie zamiast rysunków z kreskówek, będzie, miejmy nadzieję, łatwiejsza do naśladowania dla każdego, niezależnie od języka czy umiejętności czytania i pisania. Po prostu FYI, że ta metoda tablicy nie jest nowym wynalazkiem przez Health Canada! Jeśli kiedykolwiek słyszeliście o narzędziu Just the Basics dla diabetyków lub Harvard Healthy Eating Plate, to jest to kanadyjska wersja. Pomysł ten jest znany od lat, my tylko wskoczyliśmy teraz do wagonu.

5. Koniec z "Poradnikiem żywieniowym". Zamiast zobaczyć konkretne porcje żywności, które powinniśmy jeść, zalecenie jest patrzeć na proporcje żywności na naszym talerzu z 1/2 talerzu pełnym owoców / warzyw, 1/4 każdy dla bogatych w białko żywności i żywności pełnoziarnistej.

IMO: Dzięki Bogu! Te mylące "Food Guide Servings" odeszły w niepamięć. Kto właściwie używał tego na co dzień, aby porcjować swoje jedzenie? Służby były dość mylące i sposób zbyt wysokie (lub niskie) w pewnych okolicznościach. Używam modelu talerza do omawiania wzorców żywieniowych z moimi klientami i uważam, że jest to o wiele bardziej przyjazne niż wyjaśnianie konkretnych porcji. Faza druga wydania CFG wskazuje, że będzie więcej wskazówek dotyczących konkretnych ilości i rodzajów żywności dla różnych etapów życia.

6. Zawiera porady na temat JAK jeść zbyt. To jest zupełnie nowy i pierwszy dla CFG. Na wersji 2019 widzimy znaczenie, że zdrowe odżywianie rozciąga się poza żywność, którą jemy i obejmuje aspekty takie jak mindful eating, gotowanie częściej, cieszenie się jedzeniem, jedzenie posiłków z innymi i świadomość tego, jak żywność jest sprzedawana.

IMO: Fantastycznie! Bardzo się cieszę, że Health Canada uznała, że jedzenie to coś więcej niż tylko kalorie. Nie można w pełni zrozumieć złożoności odżywiania bez uwzględnienia społecznych aspektów żywności i tego, w jaki sposób odgrywają one rolę w naszej konsumpcji. Zwrócenie uwagi na rolę marketingu w naszych wyborach żywieniowych, jak również zachęcanie nas do częstszego gotowania, to wiadomości, które muszą być regularnie przekazywane.

Nowy Kanadyjski Przewodnik Żywieniowy wykracza poza żywność i patrzy na to, jak jemy, a nie tylko co jemy.

Co zmieniłabyś w nowym przewodniku żywnościowym?

Cieszę się, że o to pytasz! Po zapoznaniu się z dokumentacją, jest kilka pytań, które nadal pozostają w mojej głowie.

Wątpliwe grupowanie żywności na talerzu.

Nie mam nic przeciwko ziemniakom w ogóle, ale odżywcze-wise, nie są one równoznaczne ze szpinakiem lub pomidorami, więc nie jestem pewien, dlaczego są one uważane za warzywa. Nie polecam, aby ogół populacji wypełnić pół talerza z ziemniaków lub innych warzyw skrobiowych, oprócz ćwierć talerza z całych ziaren. Ziemniaki należą do grupy "pełnoziarnistych", która jest zasadniczo grupą skupiającą się na węglowodanach złożonych o wyższej zawartości włókien.

Wiąże się to również z moim zamieszaniem wokół porady "wypełnij swój talerz w połowie warzywami i owocami", która pomija dowody na to, że więcej z "połowy talerza" powinno być wypełnione warzywami niż owocami. Ponownie, nie ma nic złego w owocach, ale z wyższą zawartością cukru w ogóle można było zauważyć gdzieś, aby skupić się bardziej na warzywach. Jest to wyróżnione w Harvard Healthy Eating Plate i innych podobnych narzędziach. Być może istnieją dowody na to, że Kanadyjczycy po prostu muszą jeść więcej świeżych produktów okres!?

Wreszcie, gdzie awokado pasuje? Ich zawartość tłuszczu nie czyni z nich warzyw. (Ahem ... i zdrowych tłuszczów brakuje w ogóle!). Ponadto, nie wszystkie pokarmy bogate w białko są stworzone tak samo. Dostaniesz bardzo różne ilości białka z ćwierć talerza pełnego orzechów włoskich vs. ćwierć talerza kurczaka.

Talerz jest "doskonały".

Wszystkie świeże produkty. Cała żywność. Żadnej przetworzonej żywności. Bez soli. Bez cukru. Zatwierdzone przez Instagram.

Choć pozornie wydaje się to być idealne, nie jest to realistyczne. Większość z nas nie mieszka pod skałą, a specjalne/przekąski nie znikną w najbliższym czasie. Myślę, że rozsądnie byłoby uwzględnić niewielką ilość pokarmów, które jemy okazjonalnie, co lepiej pokazałoby koncepcję cieszenia się jedzeniem i świadomego jedzenia, jak podkreślono w dokumencie CFG.

Dodatkowo, nie ma nic złego w mrożonych lub niskosodowych warzywach z puszki oraz mrożonych lub bezcukrowych owocach z puszki. Dodanie ich zdjęć na talerzu byłoby bardziej integrujące dla tych, którzy nie zawsze mogą sobie pozwolić na kupowanie świeżych produktów (aka - moja rodzina i wielu innych!). Jeśli przeczytasz materiały uzupełniające, wytyczne wspominają, że konserwy/mrożonki są dobrą opcją, ale nadal uważam, że włączenie przykładu na głównym zdjęciu przemówiłoby do większej grupy odbiorców.

Gdzie jest różnorodność kulturowa?

Byłam trochę zaniepokojona faktem, że jedzenie pokazane na talerzu nie jest w pełni reprezentatywne dla naszej etnicznie zróżnicowanej populacji, która tworzy "mozaikę" Kanady. Brak smoczego owocu lub bok choy, miso lub curry, chapati lub sushi. Uwzględnienie niektórych z tych produktów pomogłoby dotrzeć do większej grupy odbiorców.

Co z przekąskami?

W nowym CFG nie ma w zasadzie żadnej wzmianki o przekąskach. Jest to problem, ponieważ wiemy z badania Canadian Community Health Survey Cycle 2.2, że Kanadyjczycy są wielkimi łakomczuchami. Dane z tej analizy pokazują, że liczba kalorii pochodzących z przekąski był porównywalny do całkowitej kalorii spożywanych z głównych posiłków i był najwyższy wśród małych dzieci i młodzieży, a spożycie cukrów dodanych jest najwyższa na przekąski.

Trochę miejsca poświęconego tematowi przekąsek, szczególnie dla małych dzieci (moje uprzedzenie oczywiście!) jest rozpaczliwie potrzebne!

Czy Ty (lub Ty) jako dietetyk, korzystasz z Food Guide?

Nie mam od czasu ukończenia studiów na uniwersytecie. Miałem kilka dużych beefs z ostatnim, który stwierdził, że ½ filiżanki soku jabłkowego było to samo, jak jedzenie całego jabłka (nope - źle!) i dążyć do połowy swoich zbóż, aby być całe ziarna (dlaczego nie ALL?!). Westchnienie. To tylko dwie z wielu tyrad, na które mogłabym pójść.

Jednak mogę zacząć używać tego nowego, gdy poproszono mnie o rozmowę w szkołach, ponieważ jest to część programu szkolnego i będzie już znana dzieciom, a ja mogę rozwinąć tematy.

Ludzie przychodzą do zarejestrowanego dietetyka, ponieważ udzielamy zindywidualizowanych porad opartych na dowodach naukowych. Klienci nie płacą mi za to, żebym im powiedziała, żeby wpisali w google CFG. Zarejestrowani dietetycy są prawnie wymagane, aby pozostać na szczycie najnowszych dowodów i przewodnik żywności jest narzędziem, które nie może zrobić, że w tym samym stopniu. Jednakże, powiedziawszy właśnie, że niektórzy ludzie mogą potrzebować bardziej ogólnego narzędzia lub mogą znaleźć to, aby być najbardziej pomocne miejsce startowe dla nich. I to też jest w porządku. Chodzi o znalezienie tego, co działa najlepiej dla każdego klienta, a to może zająć trochę czasu.

Końcowe przemyślenia

Jak byłem przewijania mojego kanału twitter ostatniej nocy widząc więcej reakcji na CFG, natknąłem się na najlepszy post przez zarejestrowanego dietetyka w Toronto, Stephanie Palmeri, który użył następującej analogii, aby opisać CFG:

"CFG jest dużo jak spodnie. Istnieją wszystkie rodzaje - slim fit, cropped, khakis. Problem w tym, że rząd musi zaprojektować spodnie, aby zaspokoić potrzeby 36,7 milionów Kanadyjczyków. To duże wyzwanie. Czy widziałeś spodnie o jednym rozmiarze pasującym do wszystkich?

Kanada określiła więc ogólny format spodni: muszą mieć talię, zamek błyskawiczny i dwie nogawki. Ale niektórzy ludzie nie są z tego zadowoleni. "To nie są (keto, low-carb, organiczne spodnie)", mówią. Istnieją dwie opcje, gdy spodnie nie pasują.

Możesz mope, niech się ciągną, zsunąć, pociągnąć em do góry, wołać "Wszystkie spodnie są bezużyteczne!". Albo udać się do krawca/szwaczki, aby dopasował je do Twojego ciała. Jeśli jesteś zdenerwowany, że CFG nie "pasuje" do ciebie, to naprawdę potrzebujesz dietetyka, który dopasuje je do ciebie.

To prawda, niektórzy ludzie nie mogą sobie pozwolić na "spodnie". Ponad 4 miliony Kanadyjczyków jest pozbawionych bezpieczeństwa żywnościowego. To twoja wina (Rząd Kanady). Dostosuj politykę, aby ułatwić ludziom dostęp do zdrowej żywności i odżywianie się nią. Spójrz na społeczne uwarunkowania zdrowia. Polityka musi pasować do nauki.

W międzyczasie, dietetycy będą rzecznicy dla wszystkich rodzajów spodni, ponieważ uznajemy, że jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. Tak więc, użyj CFG jako ogólne miejsce do rozpoczęcia i zobaczyć dietetyka, gdy jesteś gotowy, aby uzyskać spodnie dopasowane."

Jakie są Twoje przemyślenia na temat nowego CFG? Proszę zostawić komentarz poniżej, aby wszyscy mogli zaangażować się w zdrową i pełną szacunku rozmowę. Czekamy na Twoją opinię!

Weź to jeden kęs na raz,

Rosanne


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę