Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Czy wiesz, jaki jest Twój styl rodzicielstwa żywieniowego? Czekaj. Uderz to.

Czy wiesz, że nawet masz styl rodzicielski żywności (lub karmienia)?

Jeżeli ty jesteś wogóle w tunelu z nowoczesnym dniem telewizyjnym programowaniem, ty prawdopodobnie przychodziłeś naprzód dom renowacyjny pokaz lub dwa który mówi o domowym właścicielu dekorującym stylu. Jest industrialny, nautyczny, skandynawski, bohema, farmhouse, urban modern itp. Tak jak tam jest "styl" który ty nosisz przez twój dom (lub brak tego być może w mój przypadku!), ty także masz "styl" który przynosisz karmić twój dziecko.

Czym jest styl rodzicielstwa?

Zacznijmy od zdefiniowania stylu rodzicielstwa. Rodzicielski styl jest ogólnym systemem wartości, przekonań i praktyk wychowawczych. Ja zazwyczaj wyjaśnia opiera się na kwocie responsywność (i.e. ciepło/akceptacja/zaangażowanie) i wymaganie (i.e. kontrola/nadzór) który rodzic wywiera w życiu dziecka.

Związek między stylem wychowania wokół jedzenia a jedzeniem dziecka Jedzenie dziecka jest prawdopodobnie dwukierunkowe, co oznacza, że styl rodzicielski zarówno wpływa na i jest wynikiem zachowania dziecka.

Pomimo tego dwukierunkowego związku, większość badań żywieniowych dotyczyła tylko wpływu stylu żywienia rodzica na jego/jej dziecko. Stwierdzono, że istnieje znaczący związek między praktykami żywieniowymi a zachowaniami żywieniowymi dziecka.

Co możesz zobaczyć jest, że niektóre style karmienia są bardziej skuteczne niż inne.

4 główne style rodzicielskie w karmieniu

1. Niezaangażowany - niska niska reaktywność; niskie wymagania

"Nie mam pojęcia, co tu jest do jedzenia. Znajdź swoje własne jedzenie."

To jest zasadniczo "nie dbam o to" styl wychowania. Rodzice mogą być zdalni i są obojętni i niezaangażowani. Tam są żadny reguły w domu i żadny poparcie. Przypadki zaniedbywania dzieci często podpadają pod ten parasol.

W odniesieniu do karmienia, rodzice nie wykazują żadnej odpowiedzialności za karmienie. Często zapomina się o posiłkach.

2. Permisywne - wysoka wysoka reaktywność; niska roszczeniowość

"Nie chcesz mojej kolacji? A co chcesz w zamian? Gotuję je dla ciebie od razu."

Dublowany "whatever ty chcesz" metoda wychowywać, ten wychowywa styl wyjaśnia jako unikać przywództwo i ustawiać minimalne granice. Tam są few reguły i oczekiwania. Rodzice nie kierują zachowaniami i unikają wywierania autorytetu, podczas gdy zazwyczaj przeoczają negatywne zachowania.

Jeśli chodzi o karmienie, rodzice często wykazują mniejszą odpowiedzialność za karmienie i nie monitorują spożycia; nie naciskają na dzieci, by jadły, nie ograniczają ani nie kontrolują spożywanych pokarmów.

3. Autorytatywni - wysoka responsywność i wysokie wymagania

"Czas na obiad. Możesz wybrać, co chcesz (i ile) z tego, co jest na stole."

Autorytatywne podejście do rodzicielstwa polega na miłości, współczuciu i empatii w obrębie skorupy jasnego rodzicielskiego przywództwa i struktury, ze spójnymi standardami, często nazywane "miłością z ograniczeniami". Te rodzice zachęcają niezależność i słuchają intentnie ich dziecko.

W kuchni, te rodzice pokazują wysoki stopień odpowiedzialność za karmienie i monitorowanie przyjmowania pokarmu, ale nie wywierają presji na jedzenie ani nie ograniczają ani nie ograniczają przyjmowania pokarmów.

4. Autorytarni - niska niska reaktywność i wysokie wymagania

"Obiad jest na stole. MUSISZ zjeść wszystko, zanim będziesz mógł wyjść".

Pomyśl o kapitanie Von Trapp w "Dźwiękach muzyki" zanim zakochał się w Marii! To podejście podsumowuje się w 4 słowach "Bo ja tak powiedziałem!". Ten wychowywa styl zdarzać się gdy rodzic kłaść puszek prawo i oczekiwać 100% zgodność. Niezależność no zachęca, nor jest pozwalać dzieci robić ich swój decyzjom.

Wokoło jedzenia, rodzice z ten stylem pokazują wysoki odpowiedzialność za monitorowanie spożycia żywności i karmienie ich dziecka w połączeniu z nadmierną presją na jedzenie i mogą bardzo ograniczać pokarmy, które ich zdaniem są mniej zdrowy. Inni pospolite frazy używać ten wychowywa styl mogą zawierać: "no Deser chyba że ty jesz twój groch" i "my no jemy cukier w nasz domu".

Jak mój żywieniowy styl wychowania wpływa na moje dziecko?

Oto co badania pokazują w odniesieniu do tego, jak te style rodzicielskie odgrywają się z perspektywy rozwoju dziecka wokół jedzenia.

Dzieci których rodzice są niezaangażowani pokazują:

    Niepewność, niepokój &/or fiksacja wokoło jedzenia - Będzie jedzenie? Czy będzie wystarczająco dużo?

Dzieci, których rodzice przeważnie stosowali podejście permisywne wykazują:

    Wyższe spożycie mniej zdrowej żywności Niższe spożycie owoców i warzywWiększe prawdopodobieństwo nadwagi w dzieciństwie z powodu mniejszej ilości jedzenia Pewne problemy z samoregulacją

Dzieci, których rodzice stosują podejście autorytarne wykazują:

    Zmniejszoną świadomość wewnętrznych sygnałów głodu i pełności - mogą objadać się, gdy są zmuszone do sprzątania talerza lub jeść mniej z powodu presji lub zbyt silnego nacisku Niskie spożycie owoców i warzywWysokie spożycie ograniczonej żywności, kiedy mają do niej dostęp (np. słodyczy). (np. słodycze) Problemy z wagą - zarówno niedowaga jak i nadwaga są związane z z tym stylem karmienia

Dzieci, których rodzice stosują autorytatywne podejście w karmieniu demonstrują:

    Zdrowe wewnętrzne wskazówki dotyczące jedzenia - dzieci te potrafią zidentyfikować sygnały głodu i sytości w swoim ciele i postępować zgodnie z tymi sygnałami Sygnały Wysokie spożycie owoców i warzywPoprawione wyniki żywieniowe Zdrowe wagi

W sumie autorytatywny styl rodzicielski jest uważany za "dobry punkt" dla zapewnienia środowiska, które sprzyja rozwojowi zdrowych, intuicyjnych zjadaczy. Rodzice karmią autorytatywnie, kiedy obserwują i rozumieją swoje dziecko oraz stosują się do podziału odpowiedzialności Ellyn Satter w karmieniu → wykonują swoją pracę jako rodzice i pozwalają dziecku wykonywać jego pracę.

Pomocy! Mój współmałżonek i ja mamy bardzo różne style!

Jest to normalne i dość powszechne. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej zacząć od otwartej rozmowy na ten temat, aby zrozumieć styl drugiej osoby, skąd się on wziął (podpowiedź - prawdopodobnie zasiane zostały nasiona w dzieciństwie) i jaki jest wasz pożądany styl na przyszłość.

W naszej praktyce, prowadzimy rodziców przez pewne refleksyjne pytania, które są pomocne w poruszaniu się po tym i innych elementach, które wnosicie do karmienia swoich dzieci. Ostatecznym celem jest dojście do porozumienia w sprawie swojego podejścia, aby móc zapewnić dziecku spójne wskazówki.

Wniosek

    JAK karmisz swoje dziecko ma znaczenie tak samo jak CO karmisz swoje dzieckoAutorytatywne podejście do karmienia dziecka, które wykorzystuje Podział Odpowiedzialności, może być pomocne dla wielu dzieci, aby dobrze rosły i rozwijały zdrową relację z jedzeniemStyle wychowania żywieniowego mogą się różnić w obrębie zespołów rodzicielskich. Upewnij się, że rozmawiasz z małżonkiem lub partnerem o podjęciu decyzji o konsekwentnej drodze naprzód.

Weź to jeden kęs na raz,

Rosanne

Referencje:

Satter, EM. Child of Mine: Karmienie z miłością i zdrowym rozsądkiem. Palo Alto: Bull Publishing; 2000.

Collins C, Duncanson K, Burrows T. Systematyczny przegląd badający związki między stylem rodzicielstwa i zachowań żywieniowych dzieci. J Hum Nutr Diet. 2014 27:557-568.

Podlesak A, Mozer M, Smith-Simpson S, Lee SY, Donovan S. Associations between parenting style and parent and toddler mealtime behaviours. Curr Dev Nutr. 2017 1:e000570.

Van der Horst K, Sleddens E. Parenting styles, feeding styles and food-related parenting practices in relation to toddlers' eating styles: A cluster-analytic approach. PLoS ONE. 2017 12(5): e0178149.

Goodman L, Roberts L, Musher-Eizenman D. Mindful feeding: A pathway between parenting style and child eating behaviours. Eating behaviours. 2020 36: 101335.

Kiefner-Burmeister A, Hinman N. The role of general parenting style in child diet and obesity risk. Curr Nutr Rep. 2020.

Langer SL, Seburg E, JaKa M, Sherwood N, Levy R. Predicting dietary intake among children classified as overweight or at risk of overweight: independent and interactive effects of parenting practices and styles. Appetite. 2017;110:72-79.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę