Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

To znowu ten czas w roku, kiedy słodkie księżniczki, straszne duchy i czarownice pojawiają się na progu Twoich drzwi, aby Cukierek albo psikus ... (bądźmy szczerzy, one po prostu chcą się poczęstować!).

Jako zarejestrowany dietetyk, często jestem pytany o Halloween i o to, jak "zarządzać sytuacją ze słodyczami" tej nocy, jak również radzić sobie z nią przez pozostałe 364 dni w roku.

Pozwólcie, że przejdę od razu do sedna i przedstawię moją wyrafinowaną teorię:

Jeśli zdecydujesz się pozwolić swoim dzieciom uczestniczyć w Halloween, to musisz się pogodzić z tym, że dzieci jedzą słodycze, które przynoszą do domu. I kropka.

Nawet jeśli nie idziesz na cukierek albo psikus, ale idziesz na imprezę lub wydarzenie społeczne, prawdopodobnie będzie tam jakiś rodzaj cukierków lub smakołyków. Jeśli wysyłasz swoje dzieci, to musisz pozwolić im wziąć w tym udział.

To proste i oczywiste.

Ale czy nie powinienem się martwić o słodycze?

W wielkim planie rzeczy, o które należy się martwić dla dziecka, mam nadzieję, że słodycze nie są tym, co zajmuje najwięcej miejsca w mózgu. (Jeśli posiadanie słodyczy w domu lub obserwowanie dziecka jedzącego słodycze wywołuje u niego niepokój, proszę o kontakt).

Kiedy są podawane dzieciom w ramach zdrowej relacji żywieniowej, w domu, gdzie podział odpowiedzialności za karmienie jest praktykowany, i gdzie żywność nie jest jawnie chwalona za elitarne właściwości odżywcze lub unikana za bycie toksyczną, słodycze i smakołyki nie powinny być wielkim problemem.

W rzeczywistości, to co powinniśmy być bardziej zaniepokojeni jest ograniczenie cukierków.

(P.S. Bądź na bieżąco z nadchodzącym blogiem na temat podziału odpowiedzialności w karmieniu, ale na razie sprawdź stronę Ellyn Satter tutaj, wraz z większą ilością komentarzy w tym artykule poniżej).

Dlaczego ograniczanie słodyczy nie działa.

Można by sądzić, że po prostu nigdy nie mieć w domu słodyczy lub nigdy nie pozwolić dziecku jeść słodyczy będzie najlepszym podejściem. Jednak taka mentalność "unikania za wszelką cenę" nie służy ani Tobie, ani Twojemu dziecku.

Dowody wskazują, że ograniczanie bardzo pożądanych pokarmów, w tym smakołyków na Halloween, często przynosi efekt odwrotny do zamierzonego. Zawsze, gdy jedzenie (lub cokolwiek innego) jest ograniczone, ma tendencję do przyciągania uwagi dziecka WIĘKSZOŚCIĄ w kierunku ograniczonego jedzenia i zwiększa jego determinację, aby je zdobyć, czasami za wszelką cenę, w tym podkradając się lub kradnąc.

Jeśli lub kiedy dziecko uzyska dostęp do zakazanego jedzenia, jego konsumpcja jest znacznie większa niż gdyby jedzenie nie było ograniczane. (Dotyczy to również zachowania dorosłych).

Wiemy również, że niektóre dzieci są znacznie bardziej podatne na negatywne skutki ograniczeń. Badanie wykazało, że dzieci w wieku przedszkolnym z niską kontrolą hamowania (tj. dzieci, którym trudno jest oprzeć się lub opóźnić gratyfikację) i wysokim poziomem motywacji do poszukiwania pożywienia jadły większe ilości, gdy otrzymywały ograniczone pożywienie.

Badania wykazały również, że dzieci, którym ograniczono lub pozbawiono możliwości spożywania przekąsek o wysokiej smakowitości (np. wysokocukrowych lub wysokotłuszczowych), wykazują wysoki poziom jedzenia bez poczucia głodu (EAH), jedzą więcej i czują się gorzej, gdy mają możliwość spożycia smakołyku.

Podsumowując, możemy stwierdzić, że NIE pozwalanie na słodycze nie jest najlepszym podejściem... ale co jest?

Więc powinienem dawać dziecku słodycze codziennie?

To, czy oferujesz dziecku słodycze i/lub smakołyki codziennie, jest Twoim wyborem.

Moim zaleceniem jest, abyś nie ograniczał tego bardzo i nie robił wielkiego zamieszania, kiedy jest noc lodów lub czekolady. Jedzenie to jedzenie. Im bardziej możemy zdjąć status idola z cukierków (i jarmużu w tej sprawie) i wyrównać szanse i narrację, z jaką mówimy o jedzeniu naszym dzieciom, tym lepiej dla nas.

Z biegiem lat nauczyłam się, że rodzicielstwo jest bardzo osobiste i to, co wybieramy (lub jesteśmy zmuszeni) do karmienia naszych dzieci, jest kombinacją różnych czynników, w tym naszego położenia geograficznego, dostępu do żywności, statusu społeczno-ekonomicznego, dostępnego czasu, filozofii jedzenia/odżywiania, stylu rodzicielskiego, naszych osobistych doświadczeń z jedzeniem w przeszłości i historii diet, historii medycznej dziecka i tak dalej.

Idealnie byłoby, gdyby rosnące ciała miały dostęp do wielu różnych pokarmów i związanych z nimi składników odżywczych. Słodycze mogą być częścią tego procesu, ale nie są głównym lub jedynym dostawcą energii, ponieważ brakuje im wielu kluczowych składników odżywczych, w tym witamin, minerałów, błonnika, białka i zdrowych tłuszczów.

Wierzę, że mogą być częścią pożywnego wzorca żywieniowego, nie wypierając innych pokarmów bogatych w składniki odżywcze.

5 wskazówek, jak radzić sobie z zakupami na Halloween

Dla tych, którzy zmierzają do Trick or Treating, oto 5 szybkich wskazówek, aby wieczór przebiegł gładko, jak również dni i tygodnie do przodu podczas zarządzania candy stash.

1. Zaoferuj zrównoważony posiłek przed wyjściem.

Noc Halloween może być gorączkowa, z rodzicami latającymi w drzwiach z pracy o 5:30, próbując dostać kostiumy dzieci na i twarze malowane przed chwytając torby smakołyków (które oczywiście nie mogą być znalezione w stresie chwili!) przed wyjazdem. Kolacja może być łatwo przegapiona lub zastąpiona przekąską.

Planuj z wyprzedzeniem, aby mieć zbilansowaną, ale szybką kolację z błonnikiem, białkiem i tłuszczem - wszystkie te składniki pomagają napełnić brzuszki. Pełne brzuszki przed nocą Cukierek albo psikus oznaczają, że twoje dzieci nie będą głodne, kiedy wrócą ze swoimi słodyczami i trochę łatwiej będzie im ograniczyć ich spożycie.

Tutaj są mój 3 top szybkich domowych posiłków propozycje:

    Zupa, chilli lub gulasz - przygotuj je na noc przed lub rano, a będą gotowe jak tylko wrócisz do domu. Podawaj ją razem z serem, pełnoziarnistym chlebem lub krakersami, warzywami i dipem. Pita pizze - pełnoziarniste pitas + Twoje ulubione dodatki z sałatką lub warzywami. Kup wstępnie starty ser lub przygotuj dodatki z wyprzedzeniem, aby jeszcze szybciej ją złożyć. Quesadillas z czarnej fasoli - kup trochę salsy, guacamole i kwaśnej śmietany na dodatki i podawaj z sałatką lub warzywami i dipem.

Jeśli jesteś w szczyptę, chwycić pizzę z pudełkiem wstępnie umyte zieleni lub tacę wegetariańską ze sklepu i dodać szklankę mleka dla dodatkowego białka i sytości.

2. Jesteś rodzicem - TY wybierasz parametry dla Trick or Treating.

Ja jest łatwy dostawać łapać up w podnieceniu dzień i pozwalać twój dziecko dyktować liczbę domy on lub ona odwiedza, and/or całkowitego czasu spędzającego Trick lub Treating, and/or rozmiar torba wypełniać z cukierkami.

Jeżeli ty no chcesz twój dziecko wracać do domu z królewskim rozmiarem poszewka pełna cukierka, then ja jest twój pracą ustawiać czas limit lub wiadro/bagatelny limit lub cokolwiek czujesz jak jest stosowny dla twój dziecka. Nie wierzę, że to jest ograniczające lub oznacza, to jest dając parametry i to jest część podziału odpowiedzialności w karmieniu.

3. Pozwalać one cieszyć się nieograniczony cukierek ten noc podczas gdy uczyć one o jeść co kochają.

Moje stanowisko w tej sprawie zgadza się z wieloma innymi kolegami dietetykami, którzy zachęcają do wolnego od ograniczeń wieczoru Halloween z jedzeniem słodyczy. Może to zabrzmieć szalenie z ust dietetyków, ale wspiera to podział odpowiedzialności za karmienie, który pozwala dzieciom decydować "czy i ile" zjedzą.

W zeszłym roku, kiedy moje dzieci wysypały swoje zapasy, kazałam im rozdzielić słodycze na dwie kupki - "lubię" i "nie dziękuję". Kupka "nie dziękuję" została wyrzucona lub przekazana dalej, a one zachowały tylko te słodycze, które kochały.

Niektóre dzieci mogą jeszcze nie wiedzieć, jakie słodycze lubią, a jakich nie, więc podczas jedzenia możesz zadawać im pytania, takie jak:

    "Jak ten smakołyk smakuje w twoich ustach?". "Ciekawe, dlaczego lubiłeś ten, a nie tamten?". "Wolisz czekoladę czy cukierki? Słodki czy kwaśny?"

To angażuje je w pozytywną dyskusję wokół słodyczy i pomaga im nauczyć się jeść pokarmy, które naprawdę KOCHAJĄ.

Jeśli Twoje dziecko zje za dużo i poczuje się trochę chory tej nocy lub bardzo pełny następnego ranka, jest to świetna okazja, aby porozmawiać o tym, jak się czuje i co może być pomocne, aby zrobić następnym razem, aby ich brzuszek nie bolał.

4. W dalszym ciągu decydujcie KIEDY, KIEDY, GDZIE jeść słodycze.

Zgodnie z podziałem odpowiedzialności, rodzice są odpowiedzialni za TO CO dzieci jedzą, KIEDY dzieci jedzą i GDZIE dzieci jedzą. Dotyczy to również słodyczy. Dzieci decydują, CZY i JAK dużo zjedzą.

Tak więc, ich torebki ze słodyczami mogą być trzymane w szafce kuchennej i podawane jako część przekąski lub posiłku, według uznania. W naszym domu obowiązują te same zasady dotyczące słodyczy, co w przypadku innych posiłków.

    CO: Cukierki będą oferowane do czasu, aż nie zjedzą ich do końca podczas przekąsek (kiedy im je oferuję) i czasami 1-2 sztuki na deser po posiłku. KIEDY: Słodycze są oferowane w czasie regularnego posiłku lub przekąski, NIE w czasie dodatkowych przekąsek lub kiedy tylko chcą w ciągu dnia. GDZIE: Cukierki są jedzone przy stole, tak jak wszystkie inne posiłki. Jedzenie tylko przy stole jest zasadą w naszym domu, ponieważ mam lekkie OCD na punkcie okruchów, bałaganu i plam po jedzeniu! Chcę też, żeby dzieci kojarzyły stół i kuchnię z jedzeniem, a nie każdy pokój w domu.

Często podaję słodycze z każdą przekąską po szkole w tygodniu Halloween i dodaję je do półmiska wypełnionego innymi pokarmami bogatymi w składniki odżywcze, takimi jak owoce, warzywa, orzechy/nasiona, sery dla dzieci, które mogą wybrać po szkole. Dzieci mogą jeść, dopóki się nie najedzą. Nie przeszkadzam im, nie rzucam "złych spojrzeń" ani nie wzbudzam w nich poczucia winy. W rzeczywistości, jem przekąskę z nimi i często są szczęśliwi, aby pozwolić mi mieć kilka z ich smakołyków też.

5. Porzuć "wiedźmę przełączającą".

Dopiero niedawno usłyszałem o tej strategii, aby pozbyć się dziecka Halloween cukierków w ciągu ostatnich kilku lat. (Wiem, żyję pod skałą!) Podstawowym sednem tego jest to, że "dobra czarownica" odwiedza swój dom w wieczór Halloween i zabiera cukierki i zastępuje je pożądaną zabawką zamiast, zapobiegając w ten sposób konsumpcji cukierków po pierwszej nocy.

Oto moje problemy i obawy z tym związane:

    Musisz sprzedać historię do dzieci z wyprzedzeniem przed Halloween noc lub inaczej będziesz mieć do czynienia z jakimś poważnym backlash w godzinach porannych. Sprzedawanie historii wymaga kłamstwa, chyba że po prostu przedstawić z góry i uczciwy opcji jedzenia go lub wymiany na zabawkę jako alternatywę. i pozwalając im podjąć decyzję. Nawet jeśli pójdziesz tą drogą i pozwolisz im dokonać wyboru (miejmy nadzieję, że bezstronnego wyboru), wywiera to na nich presję, aby dokonali "właściwego wyboru". Wierzę również, że niesie ze sobą podtekst, choć niekoniecznie mówiony, że słodycze są złe i pozostawia je w poczuciu wstydu/winy, jeśli zatrzymają swoje słodycze lub zdenerwowane, jeśli zdecydują się wymienić je na zabawkę, a następnie przegapią później słodycze ze swoimi przyjaciółmi. Nawet jeśli wydają się być na pokładzie, może to sprawić, że dzieci czują się ograniczone i w ten sposób napędzają dalszą uwagę i energię w kierunku poszukiwania słodyczy, ponieważ zostały ograniczone (jak wspomniano powyżej). Tracisz doskonałą okazję, aby pomóc dzieciom zrozumieć, co to znaczy jeść tylko słodycze, które kochają, jeść aż do momentu, w którym będą zadowolone i wiedzieć, że ich słodycze są ich.

Cukierki były częścią tradycji kulturowych przez tysiące lat, i nie sądzę, że jest to jego odejście gdziekolwiek w najbliższym czasie. Więc, siodło w górę rodzice! Musimy nauczyć się je przyjmować i pomóc naszym dzieciom szanować je i cieszyć się nimi w rozsądny sposób.

Życzymy bezpiecznego i szczęśliwego Halloween!

Weź to jeden kęs na raz,

Rosanne

Referencje:

    Roberta L Duff et al. Wzorce konsumpcji słodyczy, wpływ na zdrowie i strategie behawioralne promujące umiar: raport podsumowujący dyskusję okrągłego stołu. American Society for Nutrition. Adv. Nuts. 2015;139S-146S. Rollins BY et al. Effects of restriction on children's intake differ by child temperament, food reinforcement, and parent's chronic use of restriction. Appetite. Feb 2014;73:31-39. Fisher JO, Birch LL. Parents' restrictive feeding practices are associated with young girls' negative self-evaluation of eating. Journal of the American Dietetic Association. 2000;100:1341-1346. Birch LL, Fisher JO, Davison KK. Learning to overeat: maternal use of restrictive feeding practices promotes girls' eating in the absence of hunger. Am J Clin Nutr. 2003;78:215-220.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę