Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Chcesz mieć świeże warzywa co noc, ale masz problem z ich przygotowaniem? Też tak myślałem, dopóki nie dowiedziałem się, że istnieją łatwe do przygotowania warzywa, które można ugotować w mgnieniu oka, i inne, które wymagają delikatniejszej opieki miłosnej (czytaj: czas). Po stworzeniu listy warzyw "do ugotowania", zaczęłam wybierać tylko te, które nadają się do ugotowania, kiedy wiem, że mam do czynienia z kryzysem czasu.

Bez dalszego rozwodzenia się, oto lista warzyw uszeregowanych według ilości czasu potrzebnego na ich przygotowanie, zanim zostaną ugotowane. Na koniec artykułu, przejdę również do kilku wskazówek dotyczących gotowania warzyw.

niektóre warzywa są łatwe do przygotowania, podczas gdy inne nie.
Łatwe do przygotowania warzywa
Te są gotowe w mgnieniu oka. Wystarczy je tylko szybko przepłukać, a potem posiekać.

  • Ogórek
  • Cukinia
  • Marchewka
  • Bakłażan
  • Capsicum
  • Szparagi
  • Kalafior
  • Kukurydza dla niemowląt
  • Sałata
  • Kapusta
  • Pomidory
  • Okra
  • Bittergourd (trzeba by było usunąć z niego nasiona, ale wszystko, czego potrzebuje, to skrobanie łyżką)
  • Kiełki fasoli (ale mogą wymagać TLC, jeśli jesteś wybredny w kwestii ogonków i musisz je zerwać)

Skategoryzowałem te warzywa w ten sposób, ponieważ mogą one być łatwe do przygotowania, ale mogą wymagać nieco więcej czasu z powodu pewnych dodatkowych kroków, które mogą być potrzebne do podjęcia.

Cebula: Są one nieco bardziej czasochłonne, ponieważ jej skóra może być trudna do zerwania, a ponadto wszystko to, co przeszkadza w jej rozdarciu. Sztuczka zapobiegania łzawieniu polega na wdychaniu ust zamiast nosa podczas ich krojenia.
Seler: Mogą to być warzywa szybkopienne, ale jeśli masz pod ręką trochę "starego" selera, jego włókna mogą być dość żylaste. Wymaga to trochę czasu na usunięcie. Można to łatwo zrobić trzymając szypułkę obiema rękami (wklęsła część szypułki skierowana do góry), a następnie szybko zatrzaskując ją, zbliżając ręce do siebie i do do dołu. Każde przerwanie odsłania włókna i można je łatwo ściągnąć.
Brokuły: Zajmują one również trochę czasu, ponieważ zewnętrzna warstwa łodygi może być czasami trochę twarda i może trzeba je najpierw oderwać.
Warzywa, które wymagają delikatnej pielęgnacji z miłością
Stwierdzam, że te warzywa wymagają dużo więcej wysiłku, ponieważ są to warzywa liściaste lub korzeniowe, i może mieć dość dużo ziemi nadal przyklejone na nich. W związku z tym wymagają wielokrotnego płukania, które może być nieporządane i jest po prostu nieco bardziej uciążliwe. Warzywa korzeniowe i dynia również wymagają usunięcia skórki w przypadku niektórych potraw, co sprawia, że ich przygotowanie jest nieco bardziej czasochłonne.

Spinach
Jarmuż
Por
Ziemniak
Słodki ziemniak
Dynia

Nawet jeśli skategoryzowałem warzywa na podstawie ilości czasu potrzebnego do przygotowania ich do gotowania, nie daj się odłożyć warzywom, które wymagają większego wysiłku. W końcu te liściaste (które zajmują trochę więcej czasu), jeśli są ciemnozielonkawe, mają tendencję do większej ilości żelaza i foliowania. Pod koniec dnia, wszystkie warzywa dostarczają różnych profili składników odżywczych. Tak więc, im większa różnorodność warzyw, które spożywasz, tym więcej rodzajów składników odżywczych otrzymasz! Warzywa są również bogate w błonnik, który pomaga zapobiegać chorobom przewlekłym. Dowiedz się tutaj, jak możesz codziennie spełniać swoje wymagania dotyczące błonnika.

Moja propozycja to wybór łatwych do przygotowania warzyw na dni powszednie i "powolnych" warzyw na weekendy. Jeśli chcesz wiedzieć, jak można spędzić mniej czasu na gotowaniu w kuchni, przeczytaj ten post. Możesz też rozdzielić pracę związaną z przygotowywaniem posiłków pomiędzy różnych członków rodziny i zrobić z niej wydarzenie. Utwórz linię montażową i poproś członków rodziny o pomoc w płukaniu, siekaniu i gotowaniu! Pamiętam, że pomagałam babci obierać ziemniaki, albo zbierać końcówki kiełków fasoli (tak, była o nie wybredna). To tylko przyspiesza sprawy.

Wskazówki dotyczące gotowania warzyw
1. Oddzielenie liści od łodyg
Podczas mieszania zawsze najpierw dodawaj łodygi do woka, ponieważ potrzebują one więcej czasu na gotowanie. Po ugotowaniu około 50%, wrzuć liście. W ten sposób, przed ugotowaniem liści, gotowane są również łodygi!

2. Niektóre warzywa mogą wymagać blanszowania/mikrofalowania przed użyciem.
Zwłaszcza jeśli się smażysz. Niektóre warzywa potrzebują dużo czasu, aby się usmażyć podczas mieszania, ponieważ na patelni nie ma zbyt wiele wilgoci. Bez wstępnego bielenia lub gotowania w kuchence mikrofalowej te warzywa mają nie apetyczny żółtawo-brązowy odcień do czasu, gdy skończysz wok-tossing. Do tych warzyw należą brokuły, kalafior i długa fasola. Grubsze liście kapusty też mogą wymagać tego zabiegu, chyba że pokroi się je w plasterki naprawdę drobno.

3. Niektóre warzywa bardzo dobrze znoszą duszenie

Byłyby to miękkie warzywa, takie jak cebula, marchew, melony, dynia, bakłażan, papryka, kalafior, seler naciowy, por i pomidor. Nie musisz się martwić o ich ugotowanie... bo to gulasz! Im więcej go ugotujesz, tym bardziej aromatyczny staje się twój gulasz. Czy wiesz, że aby zrobić dobry bulion warzywny, wystarczy ugotować cebulę, marchewkę, seler i czosnek?

4. Inne warzywa piecze się dobrze!
Byłaby to cebula (pamiętaj o pieczeniu ich w kawałkach), marchew, papryka, bakłażan, dynia, brokuły, kukurydza, cukinia, szparagi i jarmuż. Wystarczy wrzucić je do oliwy z oliwek, soli i pieprzu. Następnie wrzuć je do piekarnika, podczas gdy ty będziesz przygotowywać inne dania. Dla urozmaicenia smaku i konsystencji, lubię upiec kilka rodzajów warzyw na raz. Następnie można je po prostu przyprawić odrobiną ziół lub wycisnąć sok z cytryny, gdy się skończą.

Warzywa mogą być przerażające dla niektórych ludzi do przygotowania, ponieważ są one w różnych kształtach i rozmiarach, a także mają bardzo różne smaki i tekstury. Jednakże, po ugotowaniu ich raz lub dwa razy i zapoznaniu się z metodami ich obróbki, dowiesz się, jakie metody gotowania lub aromaty najlepiej do nich pasują. Nalegam, abyś za każdym razem, gdy będziesz przygotowywać posiłek, rzucał sobie wyzwanie i gotował jedno różne warzywo z powyższych list. Jeśli naprawdę nie lubisz pewnych warzyw, nie ma innego sposobu na "poznanie swojego wroga" - kto wie, możesz zostać nawrócony po kilku próbach!

 


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę